Kupisiewicz Czesław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Legimi
(2)
Forma i typ
Książki
(13)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Mosina Wypożyczalnia
(10)
Mosina Oddz. dla Dzieci
(3)
Filia Pecna
(1)
Filia Daszewice
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1663)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Kupisiewicz Czesław
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(642)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(545)
Kochanowski Jan
(537)
Sienkiewicz Henryk
(485)
Konopnicka Maria
(462)
Shakespeare William
(462)
Dickens Charles
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Twain Mark
(413)
Verne Jules
(391)
Krzyżanowski Julian
(379)
Kraszewski Józef Ignacy
(346)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(338)
May Karol
(326)
Montgomery Lucy Maud
(326)
Mickiewicz Adam
(318)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Prus Bolesław
(283)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Leśmian Bolesław
(278)
Andersen Hans Christian
(273)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
King Stephen
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Orzeszkowa Eliza
(260)
Kühnemann Andreas
(258)
Żeromski Stefan
(253)
Słowacki Juliusz
(247)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Verne Juliusz
(235)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Vlcek Ernst
(231)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(218)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Balzac Honoré de
(211)
Kipling Rudyard
(211)
Voltz William
(211)
Zarawska Patrycja
(207)
Goethe Johann Wolfgang von
(205)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Steel Danielle
(198)
Mark William
(195)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Roberts Nora
(177)
Калинина Дарья
(175)
Wilde Oscar
(174)
Кир Булычев
(171)
Rodziewiczówna Maria
(169)
Christie Agatha
(168)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(163)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Александрова Наталья
(161)
Haensel Hubert
(159)
Disney Walt
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(152)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Scott Walter
(144)
Chotomska Wanda
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Temat
Nauczanie
(5)
Wychowanie
(5)
Dydaktyka ogólna
(4)
Bajki dla dzieci
(3)
Bajki edukacyjne
(3)
Bajki polskie
(3)
Kształcenie
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Szkoły alternatywne
(3)
Pedagogika
(2)
Piaget Jean
(2)
Reformy oświatowe
(2)
Arystoteles
(1)
Dydaktyka psychologiczna
(1)
Edukacja
(1)
Erazm z Rotterdamu (1467-1536)
(1)
Freinet Celestin (1896-1966)
(1)
Key Ellen
(1)
Komeński Jan Amos
(1)
Konfucjusz
(1)
Metodologia badań w pedagogice
(1)
Oświata
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Systemy wychowania
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła aktywna
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Czesław Kupisiewicz. - Warszawa : GRAF-PUNKT, 2000. - 304s. ; 23cm.
Kształcenie: cele, treść, istota, zasady, metody, formy organizacyjne, środki. Składniki procesu - uczeń, nauczyciel, szkoła. Niepowodzenia szkolne. Nauczanie programowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Nauczanie programowane - program liniowy, rozgałęziony, mieszany - i ich metody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Oddz. dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B/II [lok. Mosina Oddz.dla Dzieci] (1 egz.)
Filia Pecna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B/II [lok. Pecna Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O MISIACH BAZYLĘTACH : BAJECZKI EDUKACYJNE)
W pierwszych częściach : O PRZEDSZKOLU i W PRZEDSZKOLU bajeczki pięknie ilustrowane pomagają wprowadzić dzieci w kolejny etap dzieciństwa - przedszkola i oswoić je z nowymi doświadczeniami, które dla maluchów bywają niełatwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Oddz. dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B/II [lok. Mosina Oddz.dla Dzieci] (1 egz.)
Filia Daszewice
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. B/II [lok. Daszewice Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot i zadanie dydaktyki; Systemy dydaktyczne; Kształcenie - cele, treść; Nauczanie - zasady, metody; Nauczanie programowane; Formy organizacyjne; Środki dydaktyczne; Niepowodzenia szkolne;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(OMEGA : BIBLIOTEKA WIEDZY WSPÓŁCZESNEJ)
Tendencje: przemiany, reformy, cele kształcenia i wych. treść nauczania, metody, formy organizacyjne. Egzemplifikacja - raporty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka Czesława Kupisiewicza [...] jest pierwszą próbą ujęcia historii dydaktyki jako dyscypliny naukowej [...] i stanowi skondensowany, a jednocześnie klarowny i bardzo przystępnie napisany zarys rozwoju dydaktyki, zarówno w teoretycznym, jak i praktycznym wymiarze tej nauki." prof. zw. dr hab. Kalina Bartnicka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O MISIACH BAZYLĘTACH : BAJECZKI EDUKACYJNE)
W pierwszych częściach: O PRZEDSZKOLU i W PRZEDSZKOLU bajeczki pięknie ilustrowane pomagają wprowadzić dzieci w kolejny etap dzieciństwa - przedszkola i oswoić je z nowymi doświadczeniami, które dla maluchów bywają niełatwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Oddz. dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B/II [lok. Mosina Oddz.dla Dzieci] (1 egz.)
Filia Daszewice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B/II [lok. Daszewice Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo. Humaniści, a zwłaszcza pedagodzy, szukając współczesnych ujęć modeli kształcenia i wychowania, odmiennego klimatu czy jakiegoś szczególnego sposobu podejścia do dziecka, jego rodziców czy nauczycieli, zdają sobie sprawę z konieczności zachowania tych idei i rozwiązań praktycznych, które są ponadczasowe, aktualne, niezmienne w swej istocie. „Dydaktyka” Czesława Kupisiewicza, która prezentuje wiedzę generującą otwartość sytuacji i procesów uczenia się, a więc wytwarzającą miejsce w naszej przestrzeni dla drugiego człowieka. Jest to zarazem swoistego rodzaju gest zaproszenia do uczenia się, który pokazuje, że autorowi zależy na otwarciu przed uczącymi się własnego serca, umysłu i woli, by mieli oni szansę do konać introcepcji wartości Dobra, Prawdy i Piękna, bogactwa mądrości, cennych doświadczeń i wzruszeń. Dydaktyka jest nauką humanistyczno-społeczną. W tej też konwencji napisany został ten podręcznik. Tymczasem rewolucyjne wręcz zdobycze nauki, techniki i technologii, zwłaszcza w zakresie elektroniki, sprawiają, że do dydaktyki coraz szybciej i w coraz szerszym zakresie zaczynają przenikać niektóre z tych zdobyczy, podobnie jak do medycyny i innych nauk. Wskutek tego istotnym zmianom już podlegają i nadal będą podlegać niemal wszystkie z opisywanych w tym podręczniku składników dydaktyki, poczynając od celów nauczania, uczenia i uczenia się, poprzez kryteria doboru treści kształcenia do programów szkolnych i akademickich, a kończąc – najsilniej – na metodach, formach organizacyjnych i środkach dydaktycznych. Wspomniane zmiany zostały zaznaczone w tym podręczniku – przede wszystkim, gdy chodzi o ich rodzaje i kierunki – ale nie na tyle, aby ten istotny problem można było uznać za wyczerpany. Byłoby to zresztą mało realne ze względu na ilość i dynamikę owych zmian. Jeśli chodzi o strukturę i treść niniejszego podręcznika, to zachowuję ujęcie eksponowane już w jego poprzednich wydaniach. Jego wyznacznikami są poszczególne składniki przedmiotu dydaktyki, poczynając od celów i treści nauczania – uczenia się, a kończąc na zasadach, metodach, formach organizacyjnych oraz środkach służących realizacji tego procesu. Silniej jednak niż w poprzednich wydaniach eksponuję historyczne uwarunkowania omawianych zagadnień, a także zmiany wynikające z postępu badań w zakresie dydaktyki oraz osiągnięć elektroniki. Odnosi się to głównie do trzech wielkich systemów dydaktycznych, jakie powstały w drugiej połowie XIX i w XX wieku, to znaczy tradycyjnego, progresywistycznego i współczesnego, a także do koncepcji e-learningu, która pojawiła się na przełomie wieków XX i XXI, czyli w naszych już czasach. Dzięki wspomnianym badaniom i osiągnięciom dydaktyka nie koncentruje się już wyłącznie na kształceniu realizowanym w szkole i przez szkołę, lecz rozszerza swoje zainteresowania na pozaszkolne czynności kształceniowe, w tym na wspomniane wyżej nauczanie – uczenie się z udziałem środków elektronicznych. Podręcznik Czesława Kupisiewicza jest o ty le wyjątkowy, że jego aktualizacji dokonał on sam, mając świadomość przemian, do jakich dochodzi w ponowoczesnym i zglobalizowanym świecie, i podejmując decyzję o niewprowadzaniu nas w tajniki tego, co znacznie wykracza po za wspomnianą klasykę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości. prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej