Dudzikowa Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Mosina Wypożyczalnia
(6)
Filia Daszewice
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Dudzikowa Maria
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(545)
Kochanowski Jan
(537)
Sienkiewicz Henryk
(486)
Konopnicka Maria
(462)
Shakespeare William
(462)
Dickens Charles
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Twain Mark
(413)
Verne Jules
(391)
Krzyżanowski Julian
(379)
Kraszewski Józef Ignacy
(346)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(342)
May Karol
(326)
Montgomery Lucy Maud
(326)
Mickiewicz Adam
(318)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Prus Bolesław
(283)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Leśmian Bolesław
(278)
Andersen Hans Christian
(273)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
King Stephen
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Orzeszkowa Eliza
(260)
Kühnemann Andreas
(258)
Żeromski Stefan
(253)
Słowacki Juliusz
(247)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Verne Juliusz
(235)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Zarawska Patrycja
(207)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Howard Robert E
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Steel Danielle
(198)
Mark William
(195)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Roberts Nora
(177)
Wilde Oscar
(176)
Калинина Дарья
(175)
Кир Булычев
(171)
Rodziewiczówna Maria
(170)
Christie Agatha
(168)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Александрова Наталья
(161)
Haensel Hubert
(159)
Disney Walt
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(151)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Chotomska Wanda
(143)
Scott Walter
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Wychowanie
(5)
Pedagogika
(4)
Agresja
(1)
Apokalipsa
(1)
Czas wolny
(1)
Dyscyplina
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Hiob
(1)
Homo ludens
(1)
Idol
(1)
Literatura
(1)
Mitologizacja wychowania
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciel = wychowawca
(1)
Nauczyciele
(1)
Ocena szkolna
(1)
Patriotyzm
(1)
Ponowoczesność
(1)
Reklama
(1)
Sens życia
(1)
Szkoła
(1)
Szkoła współczesna
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie w szkole
(1)
Środowiska wychowawcze
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z sesji XV PTP II Ogólnopolski Zjazd Pedagogów "Demokracja a wychowanie" 1995
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie : Czym jest wychowanie? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy? ... Studia i eseje [Ps.-seria ta została potraktowana jako wydawnictwo wielotomowe jedynie dla celów katalogowych, żeby tomy jej układału się pod "wychowanie") Studia i eseje. Ps. Seria ta została potraktowana jako wyd.wielotomowe jedynie dla celów katalogowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
(dostępność ok. 04.04.2024)
Filia Daszewice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Daszewice Ks. podręczny] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie : Czym jest wychowanie? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy? ... Studia i eseje [Ps.-seria ta została potraktowana jako wydawnictwo wielotomowe jedynie dla celów katalogowych, żeby tomy jej układału się pod "wychowanie") Studia i eseje. Ps. Seria ta została potraktowana jako wyd.wielotomowe jedynie dla celów katalogowych.
Ku czemu wychowywać w nieprzejrzystym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie : Czym jest wychowanie? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy? ... Studia i eseje [Ps.-seria ta została potraktowana jako wydawnictwo wielotomowe jedynie dla celów katalogowych, żeby tomy jej układału się pod "wychowanie") Studia i eseje. Ps. Seria ta została potraktowana jako wyd.wielotomowe jedynie dla celów katalogowych.
Obejmuje studia i eseje skupione na dyskusji wokół wychowania : KTO, W JAKICH okolicznościach, za pomocą JAKICH środków realizuje projekty rozwoju człowieka i zmiany społecznej w złożonych warunkach XXI wieku ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie : Czym jest wychowanie? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy? ... Studia i eseje [Ps.-seria ta została potraktowana jako wydawnictwo wielotomowe jedynie dla celów katalogowych, żeby tomy jej układału się pod "wychowanie") Studia i eseje. Ps. Seria ta została potraktowana jako wyd.wielotomowe jedynie dla celów katalogowych.
Niebezpieczne manipulowanie pamięcią, kompleksy, wychowanie obywatelskie, różne postawy narodowe, Bóg, honor, ojczyzna, od ideologii do ideologii, erozja kapitału społecznego, dylematy szkolnej demokracji, pogłębianie nierówności w szkole...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu. Chodzi o sprzyjanie czujnej, wnikliwej i wrażliwej na przejawy pozoru krytycznej obserwacji. Mamy więc tu do czynienia z pracą, która podejmuje problematykę ważną nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również ze względu na walory społeczne i praktyczne. Jej znaczenia można też upatrywać w inspirowaniu do badawczego penetrowania fenomenu deklaratywności i związanego z nią pozoru w edukacji. Fragment recenzji: Książka […] jest kierowana do krytycznego nauczyciela oraz do pedagogów zajmujących się teorią nauczania, społecznym funkcjonowaniem szkoły oraz zasadami przebudowy środowiska szkolnego, jego reformowaniem i doskonaleniem […] także do intelektualnych elit humanistycznych, realizujących politykę społeczną w państwie. Nawet ta ostatnia kategoria odbiorców książki jest szczególnie ważną grupą adresatów, bo głównym jej przesłaniem jest sztuka budowania i doskonalenia systemu szkolnego, budowania kapitału społecznego jako najważniejszego składnika rozwoju społecznego. […] Profesor Maria Dudzikowa jest ogromnie doświadczoną znawczynią problemów szkoły, klasy, dziecka i wie, co trzeba zrobić, aby szkoła nie funkcjonowała w świecie pozorów. Redaktorka pracy przy wsparciu swej młodszej koleżanki jest swoistą gwarancją jakości merytorycznej pracy. Trudno o bardziej kompetentną osobę w zakresie organizacji i funkcjonowania szkoły, idei jej nauczania i wychowania niż profesor Maria Dudzikowa. (Prof. dr hab. Tadeusz Pilch) Kilka słów o serii "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki": Należy pamiętać, że jeśli chce się rozwiązać problem, to trzeba go nazwać. Reakcja na te problemy, a nawet antycypacja powinna być szybka. Najlepiej gdy jest rekcją nie na proces, lecz na jego symptom. To jest czas optymalnego reagowania. Seria wpisuje się właśnie w tę wersję prakseologii. Uwzględnia problemy edukacji i pedagogiki, choć związane są one ze sobą: pierwsze nawiązują do praktyki społecznej, drugie – do kwestii teoretycznych nurtujących naukę o wychowaniu. Nasza seria, ukazująca się pod patronatem KNP PAN, to książki akademickie (studia, monografie), których intencją jest „dopełnianie” i uaktualnianie podręczników. „Wsadzamy kij w mrowisko”, wywołujemy dyskusje, prowokujemy, próbujemy zaangażować czytelników w zmianę, docieramy nie tylko do akademików, ale również do szerszej sfery publicznej. Podejmując aktualne, palące, gorące problemy edukacji i pedagogiki zakładamy, iż seria stanowić będzie punkt wyjścia dyskusji, a także zachętę do nowych badań. Maria Dudzikowa, Henryka Kwiatkowska Z Wprowadzenia: Pozór, pozorowanie, działania pozorne – to pojęcia zakorzenione w języku publicystów i badaczy zjawisk społecznych. Niekiedy odnosi się wrażenie, że funkcjonują one w sferze publicznej jako klisze pojęciowe i być może dlatego coraz rzadziej, jeśli w ogóle, zastanawiamy się nad ich sensem, treścią, pierwotnym desygnatem, co niewątpliwie odbija się na poziomie analizy i interpretacji przywoływanego przez danego autora zjawiska. […] Palące problemy są pilne do zidentyfikowania. Brak reakcji, odroczenie jej czy zaniechanie wyrządza szkody daleko idące w skutkach. Do szczególnie palących problemów wartych głębszych analiz, aniżeli tylko odnotowywanie ich przez badaczy czy publicystów, należą niewątpliwie działania pozorne w edukacji, które nadal są obecne mimo transformacji ustrojowej w naszym kraju. Podejmujący te kwestie w zamieszczonych w tomie tekstach autorzy to zarówno znani teoretycy, jak i dydaktycy akademiccy (nie tylko pedagodzy, ale także poloniści, kulturoznawca, fizyk) i nauczyciele. Tom nasz może także zainteresować nauczycieli praktyków i działaczy oświatowych różnego szczebla, a także publicystów wypowiadających się w kwestiach edukacji. Można się spodziewać, że w wyniku lektury Czytelnik zechce stworzyć własną listę problemów, na które będzie szukał odpowiedzi, czy to w teoriach i badaniach empirycznych, czy to we własnej praktyce i codziennym życiu. Wstęp: Należy też zwrócić uwagę na to, że publikacja, przyjmując za punkt filozoficzne, socjologiczne i psychologiczne ujęcia problemu włącza pedagogikę w szeroki nurt dyskursu nad edukacją wraz z obecnymi w naszym życiu działaniami pozornymi. Ze względu na problematykę i sposób jej ujęcia, a także cele wpisuje się ona w rozwijane z dobrym skutkiem w pedagogice polskiej i zagranicznej krytyczne, emancypacyjne podejście do edukacji, zorientowane na zrozumienie niejawnych manipulacji. (Prof. dr hab. Stefan Mieszalski)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej