Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Mosina Wypożyczalnia
(3)
Mosina Oddz. dla Dzieci
(1)
Filia Krosinko
(1)
Filia Rogalinek
(1)
Autor
Cioch Agnieszka
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
John Philip Louis
(1)
Kuc Magdalena
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Owsiak Anna
(1)
Rothschild Babette
(1)
Spensley Stacy
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(2969)
6-8 lat
(1904)
0-5 lat
(1319)
9-13 lat
(1297)
Dorośli
(1031)
Psychoterapeuci
(5)
Młodzież
(895)
14-17 lat
(575)
18+
(89)
Rodzice
(66)
Szkoły podstawowe
(27)
Szkoły średnie
(16)
Nauczyciele
(12)
Szkoły wyższe
(11)
Dorosli
(8)
Logopedzi
(6)
Szkoły ponadgimnazjalne
(6)
dzieci
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Klasa 8.
(5)
Pedagodzy
(5)
Studenci
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 4.
(4)
A1 (poziom biegłości językowej)
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Bibliotekarze
(3)
Cudzoziemcy
(3)
Kobieta
(3)
Literatura angielska
(3)
Menedżerowie
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Dzieci
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dziec
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Gimnazja
(2)
Grupa wiekowa
(2)
Klasa 7.
(2)
Licea
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie
(2)
Młodzież
(1)
11-14 lat
(1)
18
(1)
4+
(1)
5-7 lat
(1)
6- 8 lat
(1)
6-9 lat
(1)
8-13 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-13
(1)
9-13 laT
(1)
Alpiniści
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
Biegacze górscy
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Cukrzycy
(1)
Dla seniorów, ich rodzin, opiekunów oraz lekarzy, fizjoterapeutów, pielęgniarek środowiskowych i społeczników
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doroęli
(1)
Dowódcy
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci 6-8 lat
(1)
Dzieci i młodzież
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukatorzy
(1)
Graficy
(1)
Graficy komputerowi
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Grupa wiekowa Dorośli
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Grupa wiekowa dzieci
(1)
Kitesurferzy
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Księgowi
(1)
Temat
Trauma
(2)
Ciało ludzkie
(1)
Czytanie
(1)
Decyzje
(1)
Dzieci
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Język polski
(1)
Nauczanie
(1)
Neurobiologia
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzicielstwo bliskości
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia schematów
(1)
Uczucia
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Elementarz
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Literatura cytowana na stronach 301-307. Indeks.
Skuteczna metoda pracy z pacjentami doświadczającymi paraliżującego i wyniszczającego wstydu. Chroniczny wstyd jest bolesny, destrukcyjny i przyjmuje rozmaite postaci. Trudno samodzielnie się z nim uporać, ponieważ jest odporny nawet na intensywną terapię analityczną. W swojej książce Patricia A. DeYoung łączy najnowsze odkrycia z dziedziny neuronauki z bogatą tradycją psychoterapii relacyjnej, a także ukazuje, co kryje się za różnorodnymi objawami, i odsłania prawdziwą, relacyjną naturę wstydu. Wyjaśnia też, w jaki sposób chroniczny wstyd zapisuje się w mózgu i wpływa na osobowość, tłumaczy złożone teorie i przekłada je na codzienną praktykę terapeutyczną. Terapia chronicznego wstydu to rezultat wieloletnich doświadczeń klinicznych. Autorka pokazuje, jak rozpoznać wstyd w relacji terapeutycznej, przeanalizować jego źródła i wpływ na życie klienta oraz wybrać najlepszą metodę terapii. Książka zawiera liczne opisy przypadków i propozycje rozwiązań, które można natychmiast zastosować w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.8 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 04.04.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wydanie 1. pt.: Mały człowiek, wielkie potrzeby : jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka.
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia, netografia na stronach 322-333. Indeks.
"Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych nie jest po prostu jedną z wielu dobrze brzmiących rad dla rodziców ani sugestią, że należałoby zmienić swoje postępowanie. To absolutna konieczność, jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko." Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. "Bycie rodzicem nie jest łatwe. Zwłaszcza, że mogą nam w tym przeszkadzać doświadczenia z własnego dzieciństwa. Autorzy, w oparciu o teorię schematów i własna wieloletnią praktykę (rodziców i terapeutów), w przyjazny sposób pokazują jak nie przenieść niekorzystnych doświadczeń z własnymi rodzicami na relacje ze swoimi dziećmi. W jaki sposób świadomie wpływać na to, by kolejne pokolenie miało dobrą samoocenę, lubiło siebie i innych, wchodziło w zdrowe związki i potrafiło w bezpieczny sposób cieszyć się życiem." dr n. med. Artur Kołakowski, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor "To wyjątkowy przewodnik po świecie emocjonalnych potrzeb dzieci w każdym wieku. Daje rodzicom wskazówki jak budować bliską więź z dzieckiem, unikając subtelnych i często nieintencjonalnych zaniedbań w relacji. Odpowiadanie na emocjonalne potrzeby dziecka nie jest łatwe i intuicyjne, lecz wymaga wiedzy, treningu i przyjrzenia się swoim własnym schematom oraz doświadczeniom wyniesionym z rodzinnego domu. Czekałyśmy na książkę, która w przyjazny sposób, z dużą dozą empatii i bez pouczania, pokazywałaby jak stać się „wystarczająco dobrym rodzicem”. To mały poradnik, ale wielka pomoc dla każdego rodzica!" Joanna Giereło, Izabela Gołębiewska, psychoterapeutki poznawczo-behawioralne (CBT), w trakcie szkolenia z terapii schematów. źródło opisu: www.empik.com.pl
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki "Mały człowiek, wielkie potrzeby". Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/P.s. [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Oddz. dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/D.L. [lok. Mosina Oddz.dla Dzieci] (1 egz.)
Filia Rogalinek
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/D.L. [lok. Rogalinek Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało pamięta. T. 2, Rewolucja w terapii traumy / Babette Rothschild ; tłumaczenie Anna Owsiak. - Wydanie 1. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021. - 246, [1] strona, [1] karta tablic złożona luzem : ilustracje ; 23 cm
(Psychiatria i Psychoterapia / Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliografiaa. Indeks
Kontynuacja bestsellerowej książki "Ciało pamięta". Bolesne doświadczenia odciskają piętno nie tylko na psychice, ale również pozostawiają ślad w ciele: powracające koszmary, flashbacki, blokady mięśniowe czy zachowania dysocjacyjne to znamiona przebytej traumy. Babette Rotschild uczy, jak dzięki terapii oraz pracy z ciałem, odzyskać poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Stawiając na pierwszym miejscu dobro klienta, prezentuje nowe, rozbudowane strategie i zasady bezpiecznego wychodzenia z traumy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Są one przydane w pracy zarówno z osobami wykazującymi gotowość do zmierzenia się ze swoją przeszłością jak z tymi, które wolą do niej nie wracać. Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak wykorzystać wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie. Dzięki tej ksiażce: Dowiesz się, jak stabilizować nowego klienta, który ulega dysocjacji na skutek uporczywych flashbaków wywołanych traumą Zrozumiesz funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego Nauczysz się identyfikować i wykorzystywać ukryte zasoby somatyczne Poznasz sposoby wykorzystania dobrych wspomnień i markerów somatycznych w terapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mosina Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.8 [lok. Mosina Wypożyczalnia] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej odmienna nazwa ilustratora, poprawna nazwa: Elżbieta Śmietanka-Combik.
Indeks.
Wspieraj pozytywne zachowanie poprzez angażujące ćwiczenia! Dzieci często mają kłopoty z zachowaniem, a to dlatego, że brakuje im narzędzi, aby poradzić sobie z silnymi emocjami. Ta książka to zbiór kilkudziesięciu zadań, dzięki którym dzieci nauczą się nazywać uczucia czy rozwijać empatię oraz dowiedzą się, jak zachowywać spokój. Proste ćwiczenia i aktywności, takie jak budowanie fortów uczuć, robienie kojących wiatraczków czy oddychanie jak smoki, będą miały pozytywny wpływ na dzieci. Książka stworzona tak, by przykuć uwagę dzieci. Charakteryzuje się m.in. różnorodnością zadań (rysowanie, pisanie, gry, zabawy ruchowe, projekty artystyczne, prace manualne i twórcze ćwiczenia), samodzielną nauką (zadania z instrukcjami krok po kroku, z użyciem prostych materiałów, z niewielką pomocą dorosłych lub bez niej) oraz kolorowymi i urokliwymi rysunkami ułatwiającymi zrozumienie zadań. Oto ciekawe i skuteczne sposoby, które pomogą dzieciom budować pozytywne zachowanie na co dzień. Książka dla dzieci w wieku 3+ Stacy Spensley – trenerka, pisarka, podcasterka i nauczycielka. W swojej pracy skupia się na pomaganiu rodzicom w rozwoju i dbaniu o siebie. Założycielka Semi-CrunchyMama® – projektu wspierającego rodziców – gdzie uczy ich pewniej podejmować decyzje w różnych sprawach czy rozmawiać z dziećmi na bardziej wymagające tematy jak sprawiedliwość społeczna, inkluzywność czy bezstronność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Krosinko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/III [lok. Krosinko Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej